Iesūtījusi: Aija Plūme ap@rsdc.lv

Ūdenstūrisma rallijs “Kursas pavasaris – 2001”

Tās ir ikgadējas daudzposmu sacensības, kas notiek nu jau divpadsmito gadu un šogad noritēja 3 posmos. Pēdējais posms norisinājās no 29.04 līdz 01.05 un tieši par šo posmu sekojošais apraksts. Sacensībās piedalās dažnedažādu veidu ūdenstransports. Šoreiz oficiālo (tas ir to, kas pieteica ekipāžas un piedalījās sacensībās) dalībnieku skaits bija 160 un uz pirmo startu tika pieteiktas 56 ekipāžas. Salīdzinot ar dažiem iepriekšējiem gadiem, tas ir maz, bet ņemot vērā gan laika prognozes (kas nepiepildījās), gan to, ka bija iekļauta viena darbdiena, pietiekami. Šogad “kliboja” pasākuma organizācija. To atzina liela daļa dalībnieku, bet iespējams, ka spriedumu ļoti iespaidoja pagājušā gada pieredze, kad organizētāji bija tiešām ļoti, ļoti profesionāli. Daudzus ļoti apbēdināja (tas ir maigs apzīmējums) fakts, ka pretēji solītajam, hokeju nebija iespējams vērot uz vietas. Katrs izlīdzējās kā nu prata, ar radio, ar mobilo tālruni, vai dodoties uz Sabili kādas saprotošas dvēseles meklējumos, kurai būtu arī kaut kas televizoram līdzīgs. Šos un citus organizatoriskās daļas trūkumus zināmā mērā kompensēja katram ugunskuram piešķirtās alus pudeles...
Sacensības nosacīti varētu iedalīt 6 daļās. Pirmā daļa ir orientēšanas, kas izpaužas kā kartes caurumošana vietās, kur pēc dalībnieku domām atrodas kontrolpunkti. Otrā daļa ir vienkāršs nobrauciens pa upi, kad jāiekļaujas kontrollaikā. Trešā daļa šogad šķita ļoti interesanta un tā ir orientēšanās pa krastu. Pamatā tā izpaužas kā viena ekipāžas locekļa izsēdināšana un regulāra pārtransportēšana uz otru krastu. Šeit ļoti veiksmīgi var demonstrēt iekāpšanas un izkāpšanas, kā arī sazināšanās (kas pamatā izpaužas kā bļaušana) prasmi. Ceturtais posms ir ātruma posms, kad katrs vicina airi cik jau nu var, līdz brīdim kad tas apnīk.
Pēdējās divas daļas norisinās otrajā dienā. Slaloms un stafete. Slaloms nozīmē rumbā un tās tuvumā izliktus “vārtus”, kurus jāizbrauc atbilstoši noteikumiem. Šogad bija 14 vārti, no kuriem jāizbrauc 13. Trase bija pietiekami smaga un “over(-u)” (t.i. laivu apgāšanās gadījumu) diezgan daudz. Jāsaka, ka glābēji darbojās nevainojami, jo tikko kāda laiva bija apgāzusies, pāris sekunžu laikā klāt bija palīdzība. Stafete ir komandskrējiens pa mežu ar dažādiem mākslīgiem un dabīgiem šķēršļiem. Vienu no stafetes elementiem (mērkaķa cienīgs lēciens ar virves palīdzību no viena punkta uz otru) daudzi atminēsies pietiekami ilgi. Vismaz tie, kuri pietiekami cītīgi lēca un attiecīgi smagi krita uz d... Nu jā, uz tiem pašiem. Arī stafetes elements – telts celšana bija ievērības cienīgs, kaut vai tāpēc, ka tā nebija gluži telts, bet kaut kas vairāk vigvamam līdzīgs. Un vērojot sacensību dalībniekus, bija skaidrs, ka daudzi raduši nakšņot citās vietās vai vismaz telti redz ja ne pirmo reizi, tad tuvu tam gan.
Ko vēl lai piebilst?! Raksta autors nu jau sesto gadu piedalās sacensībās, bet tikai otro - PX (t.i. plostu) klasē. Katrā ziņā kā lielu netaisnību uztverot to, ka startējam vienā klasē ar tādiem peldlīdzekļiem kā katamarāni. Lai vai kā censtos airētāji uz plosta, jebkurš katamarāns nedaudz atgrūžoties ar airiem no krasta “aizies” pa priekšu, nerunājot nemaz par slaloma trasi.
Vēl viens sacensību posms, kas tiek vērtēts nedaudz “atsevišķi” no pārējām daļām, ir komandu slaloms. Pēc noteikumiem tas ir triju ekipāžu slaloms, no kurām vismaz viena ir P klasē (pūslis). Laivām jāizbrauc visi 13 vārti, bet vieni no tiem 3 sekunžu laikā visai komandai. Startēja 4 komandas. Pēc starta visi bija pietiekami slapji, laiks pietiekami silts, lai nodotos dažādām everģēlībām. Tādām, kā 10 cilvēku nobrauciens pa rumbu divvietīgā pūslī, rumbas baudīšana atrodoties uz putuplasta gabala vai piepūšamā matrača. Bija arī viens bīstams moments. Kajaka apgāšanās, kas sākotnēji izsauca ierastos sajūsmas saucienus, bet vispārēju klusumu, kad bija skaidrs, ka “šoferītim” neizdodas izkļūt no laivas un nākas kuģot zem ūdens un, ka glābēju arī vairs nav, jo sacensības skaitās beigušās. Viss beidzās veiksmīgi, ar nelielu zemūdens braucēja apmulsumu.
Laika apstākļi šogad lutināja visas trīs dienas. Ieteicams gan uz šīm sacensībām gatavojoties, ņemt vērā, ka iespējams ir pilnīgi viss. Ja atceramies šā gada Lieldienas un, ka tieši šajā laikā norisinājās viens no sacensību iepriekšējiem posmiem, tad noteikti atcerēsimies nākamgad nodrošināties ar sniega lāpstām.
Kāds varbūt vaicās, kāds tam visam sakars ar copi?! Nekāds, ja neskaita: 1) posmā no Velnalas līdz Abavas rumbai “tika konstatēti” 15 makšķernieki, kuri nebūt nebrīnījās un šķiet arī nejutās traucēti daudzo, pietiekami skaļo peldpriekšmetu dēļ. Kāda makšķerniece apgalvoja, ka acu priekšā lekusi 2 kg līdaka, kāds cits savukārt nupat bija izvilcis apmēram 15 cm lielu spīdīgu zivtiņu (raksta autors prot ļoti veiksmīgi atšķirt līdaku no zuša, bet uz speciālista diagnozi nepretendē). Uzklausot atbildes uz jautājumu kā tad copē, nākas secināt, ka tomēr nekādu lielo lomu nebija. Interesanti arī kā copmaņi novērtē attālumus. Ja viens pateiks, ka līdz rumbai vēl kādi 2 km, tad pēc apmēram 3km saņemsiet atbildi, ka vēl 3 jābrauc. Kas izrādās līkumi, nevis kilometri. Katrā ziņā atbildēts tiek ļoti atsaucīgi un pat pavaicāts: cik tad vajag?
Par apbalvošanu. Rezultāti bija zināmi jau pirms apbalvošanas, līdz ar to palikuši bija praktiski tikai vietu ieguvēji (vai tikai daži pārstāvji) un tādi īpatņi kā es.
   Visām vietām bija diplomi un medaļas. Trešajai vietai neatkarīgi no cilvēku skaita komandā tika piešķirts ielūgums vienai personai uz izstādi “Baltrest 2001”, otrās vietas ieguvējiem: 2 personām, uzvarētājiem šis tas no dzintara produkcijas, piemēram dušas gēls, balzāms kājām vai odekolons. Galvenā balva F2 vīru klasē bija divi airi. Atsevišķi vēlos pieminēt bebra balvu t.i. komandai, kas pirmā “apmetās” un superbebra balvu (Bauskas alus paka), ko piešķīra kādam par kaut ko, diemžēl man nebija skaidrs par ko. Vienai no komandām tika piešķirta arī ceļojošā balva: ragi. Raugoties uz trūcīgajām balvām, atliek tikai vēlēties, lai citu gadu sacensību organizētājiem izdotos atrast šajā pasākumā ieinteresētus sponsorus. 

UZ   PAMATLAPU

COPE's lapa © 2001